Ediții

Premiile PIAŢA 2023

La ediția de majorat a Galei Premiilor Piața – ediția a XVIII-a – 55 de echipe din 34 de companii de retail logistică sau furnizori au fost desemnate câștigătoare pentru proiectele lor. Cele 54 de trofee puse în joc prin regulament au devenit 55 deoarece pentru unul dintre premii – Cel mai puternic brand pentru grupa produse din carne – două branduri au fost desemnate câștigătoare la egalitate de voturi: Cris-Tim Family Holding cu brandul Cris-Tim și Transavia cu brandul Fragedo.   Voturile acordate de 544 de reprezentanți ai retailerilor şi furnizorilor pentru candidaturile depuse la în cadrul competiției Premiile Piața au desemnat 34 de companii câştigătoare, dintre care 12 companii au câştigat două sau chiar mai multe trofee. Procesul de votare și gestionarea formularelor de vot a fost susținută și în acest an de partenerul tradițional al Galei Premiilor Piața – compania de research ISRA Center.   Marele premiu pentru cel mai bun comerciant a fost câștigat de Kaufland România, cu 39% din voturile valabil exprimate de electori. Este a patra ediție consecutivă a Premiilor Piața în care Kaufland câștigă Marele Premiu pentru comecianți. Tot Kaufland România a câștigat și premiul pentru cel mai bun program de mediu sau economie circulară, cu propiectul ”România schimbă PET-ul cu biletul”, premiul 1 pentru cel mai bun magazin, pentru magazinul Kaufland Barbu Văcărescu din București, precum și premiul 3 pentru creativitate în retail pentru proiectul ”Puși pe Combinații”.   Marele premiu pentru cel mai bun furnizor a fost adjudecat în acest an cu 24,3% din voturi, în urma unei competiții foarte strânse, de Coca-Cola HBC România. Echipa de la Coca-Cola HBC a fost premiată și pentru cel mai puternic brand din grupa produselor nealcoolice.   Trei companii au cîștigat în premieră trofee la Premiile Piața. Interesant de remarcat că toate cele trei companii activează în retail: Ototo, dm drogerie markt pentru magazinul online www.dm.ro și freshful.ro.   Ursus Breweres, Carrefour România și Unilever SCE au cîștigat fiecare câte patru trofee la Gala Premiilor Piața, iar Macromex a câștigat trei trofee. O situație inedită a fost înregistrată în secțiunea II a Premiilor Piața, în care se premiază cele mai eficiente promoții. Promoția cross susținută de Pepsico și Lay`s a câștigat atât în grupa băuturi nealcoolice, cât și în grupa alte produse alimentare, dovedind astfel eficiența colaborării între furnizori de produse complementare, eficiență despre care mai mulți speakeri au vorbit în cadrul Clubului de Retail din acest an, ce a avut loc în octombrie la Poiana Brașov.   Lista completă a câștigătorilor o găsiți mai jos:

Premiile PIAŢA 2022

52 trofee au fost ridicate de tot atâtea echipe câștigătoare la Gala Premiilor PIAȚA, ediția a XVII-a, 2022. Voturile acordate de 590 de reprezentanți ai retailerilor şi furnizorilor pentru candidaturile depuse la Premiile PIAŢA 2022 au desemnat 32 de companii câştigătoare.   Voturile exprimate prin procersul coordonat de ISRA Center reprezintă între 40% şi respectiv 63% din totalul voturilor alocate (în funcţie de segmentul reprezentat de electori) și legitimează performanţa realizată de câştigătorii celor 52 de trofee, ca de altfel şi a celor 162 de candidaturi clasate în Top 4 sau Top 6 după numărul de voturi obţinute.     Marele premiu pentru cel mai bun furnizor a fost câștigat în acest an de compania Ursus Breweries, furnizor ce a obținut 32,2% din voturile partenerilor de afaceri. Ursus Breweries a mai câștigat premiul 1 pentru cel mai bun partener și premiul pentru cel mai bun produs nou în categoria băuturi alcoolice, cu brandul Kozel.   Marele premiu pentru cel mai bun retailer a fost câștigat la a XVII-a ediție a Premiilor PIAȚA de Kaufland România, companie ce a reunit sufragiile a 33% dintre electori. Alături de marele premiu pentru retail, Kaufland a mai câștigat premiul pentru cel mai bun program de mediu sau economie circulară, prin facilitățile și programele de reciclare pentru clienți și angajați, precum și premiul 2 pentru creativitate în retail, cu campania Animaterra – Copacul Vieții. Tot Kaufland a câștigat și premiul pentru cel mai bun magazin din România, cu magazinul Kaufland Barbu Văcărescu.   Coca-Cola HBC România și Unilever SCE au câștigat câte patru premii în cadrul Galei Premiilor Piața, iar Pepsico și grupul de firme Diana și-au adjudecat câte trei premii.   Câte două premii și-au adjudecat companiile Covalact și Farmec, dar și retailerii Profi, Carrefour, Lidl și cora. Lista integrală a câștigătorilor prezentată la final, a inclus și o premieră, compania Muller Dairy RO fiind premiată pentru cel mai bun produs nou în categoria dulciuri, pentru produsul Muller Riso Vegan Ciocolată.  

Premiile PIAŢA 2021

31 de companii au câştigat unul sau mai multe trofee la ediţia a 16-a a Premiilor PIAŢA, . Gala Premiilor PIAŢA - festivitatea de premiere a câştigătorilor, prin care partenerii de afaceri recompensează performanţele sezonului în industria bunurilor de larg consum - a fost transmisă live, în seara de 18 noiembrie 2021, pe pagina de facebook PIAȚA.   Înregistrarea integrală a Galei Premiilor PIAŢA 2021 este disponibilă aici (facebook) şi aici (youtube).   La această a 16-a ediţie, 65 de companii au cel puţin o candidatură intrată în top datorită numărului mare de voturi primite. Performanţa obţinută de aceste 65 de companii este remarcabilă ţinând cont de numărul electorilor care au votat şi de calitatea acestora, apreciată prin ponderea ridicată a voturilor deţinute. Aşa cum am anunţat deja, la ediţia din acest an a Premiilor PIAŢA au votat 555 de reprezentanţi ai retailerilor, care cumulează 71,5% din numărul total de voturi ale retailerilor; 54 de reprezentanţi ai Top 100 companii furnizoare, care cumulează peste 58% din voturile furnizorilor; 35 de reprezentanți ai Top 100 companii din FMCG şi Food Retail, care cumulează 60% din totalul voturilor (toate voturile sunt ponderate cu importanța în piaţă a companiei reprezentată de votant).   Marele premiu pentru cel mai bun comerciant a revenit și în acest an companiei Kaufland România. Tot Kaufland și-a adjudecat și Premiul pentru cel mai bun magazin – Kaufland Barbu Văcărescu –, precum și Premiul pentru cel mai bun program de mediu sau economie circulară, prin implementarea primei rețele de automate de colectare selectivă a ambalajelor din industria FMCG și din România.   Marele premiu pentru cel mai bun furnizor a fost adjudecat de Ursus Breweries, companie care a dovedit că poate menține o relație strânsă de parteneriat cu retailerii indiferent de provocările pieței. Ursus Breweries a mai câștigat și Premiul pentru cea mai eficientă promoție a unui furnizor în categoria „Băuturi alcoolice”, cu campania ”Ursus Ice Pack și Ursus Tin Box”, precum și Premiul III pentru cel mai bun partener de business.     Coca-Cola HBC România a câștigat patru premii în cadrul Galei Premiilor PIAȚA. Coca-Cola HBC România și-a adjudecat Premiul pentru cel mai puternic brand în categoria băuturi nealcoolice, precum și Premi8ul pentru cel mai bun partener., În grupa băuturi nealcoolice, Coca-Cola HBC a câștigat Premiul pentru cea mai eficientă promoție a unui furnizor cu campania ”Coca-Cola Euro 2020”. De asemena, compania a cîștigat și Premiul pentru cea mai bună campanie de responsabilitate socială corporativă, pentru campania ”Lucrez din nou”.   Tot patru premii și-a adjudecat la această ediție a Galei Premiilor Piața grupul Lactalis. Premiul pentru cel mai bun produs nou în categoria produse lactate a fost câștigat de compania Albalact, parte a grupului Lactalis, cu produsul Zuzu I love kefir, în timp ce Premiul pentru cel mai puternic brand în categoria produse lactate a fost câștigat de aceeași companie – Albalact – cu brandul Zuzu. Tot Albalact a câștigat Premiul II pentru cel mai bun partener, în timp ce Lactalis Logistic a câștigat Premiul III pentru cele mai bune servicii de logistică.   Unilever SCE a obținut trei premii în cadrul acestei Gale: Premiul pentru cel mai bun produs nou în categoria „ Produse de îngrijire personală” – pentru produsul Dove Care & Protect, Premiul pentru cea mai eficientă promoție a unui furnizor în categoria „Produse de îngrijire personală”, pentru promoția „Dove Masterbrand” și Premiul pentru cel mai puternic brand în categoria „Produse de curățare și îngrijire a locuinței” pentru brandul Dero.   Trei premii a câștigat și retailerul Lidl Discount, care și-a adjudecat Premiul I pentru cea mai bună experiență de cumpărare creată de un retailer, Premiul II pentru cea mai bună strategie de dezvoltare a unui comerciant și Premiul III pentru creativitate în retail, cu campania ”Dă skip la ore de gătit”.   În această categorie, premiul I pentru creativitate în retail a fost câștigat de Diana Grup, cu campania ”Dinozauria”, iar premiul II a fost adjudecat de Carrefour, cu ”Platforme Infotainment”. Tot Carrefour a câștigat și Premiul II pentru cea mai bună experiență de cumpărare creată de un comerciant la nivelul rețelei de magazine, precum și Premiul II pentru cel mai bun magazin din România, cu magazinul Carrefour Corbeanca.   Un alt comerciant, Profi Rom Food, a câștigat Premiul I pentru cea mai bună strategie de dezvoltare a unui comerciant și Premiul I pentru cel mai bun concept de magazin, cu conceptul ”Noul Profi”.   Producătorul de cosmetice Farmec, companie locală ce s-a remarcat prin abilitatea de a se adapta din mers la noile condiții impuse de piață, a câștigat Premiul pentru cel mai puternic brand în categoria produse de îngrijire personală, cu brandul Gerovital, dar și Premiul pentru cea mai eficientă promoție a unui furnizor în categoria „Produse de curățare și îngrijire a locuinței” cu promoția „Nufăr și Triumf, experții tăi în curățenie”.   Tot două premii a câștigat compania Mondelez România: Premiul pentru cel mai bun produs nou în categoria dulciuri, cu produsul Milka Sensation Oreo Creme și Premiul pentru cea mai eficientă promoție în categoria dulciuri – ”De la Milka pentru tine”.   Premiul pentru cel mai puternic brand în categoria dulciuri a revenit în acest an companiei ETi Europeean Food Industries, pentru brandul ETi Dare, în timp ce Premiul pentru cel mai puternic brand în categoria cafea a revenit companiei Jacobs Douwe Egberts, pentru brandul Jacobs. Aceeași companie a câștigat și Premiul pentru cea mai eficientă promoție în categoria cafea, cu promoția ”Jacobs 125 de ani”. Pentru cel mai bun produs nou în categoria cafea, premiul a fost adjudecat de Strauss România, cu produsul Doncafe Supremo.   Cel mai bun produs nou în categoria produse din carne a fost câștigat de Agricola Internațional, pentru ”Puiul Fericit crescut 100% fără antibiotice”, iar Premiul pentru cea mai eficientă promoție în această categoria a fost câștigat de Caroli Foods, cu campania ”Dă snooze plictiselii, intră în Campofrio Challange!” Cel mai puternic brand în categoria produse din carne râmâne și în acest an brandul Cris-Tim.   Heineken a devenit în acest an cel mai puternic brand în categoria băuturilor alcoolice. Tot Heineken a câștigat și Premiul pentru cel mai bun produs nou în această categorie, cu produsul Birra Moretti.   Aquila Part Prod a câștigat pentru al treilea an consecutiv Premiul I pentru cele mai bune servicii de logistică. Premiul II pentru serviciile de logistică a fost câștigat în acest an de compania Macromex, companie care a câștigat și Premiul pentru cea mai eficientă promoție în categoria produse lactate, cu promoția ”Există un cheesecake perfect pentru fiecare ocazie, Philadelphia & Oreo.   Annabella Fabrica de Conserve Râureni a câștigat premiul pentru cel mai puternic brand în categoria ”Alte produse alimentare”, iar compania Annabella Retail a câștigat Premiul III pentru cel mai bun concept de magazin.   Au mai câștigat premii și îi veți regăsi în imaginea de mai jos companiile Henkel, Valvis Holding, Alka Co, Dante International, Supermarket La Cocoș, Auchan, Pepsico/Star Foods, Rewe România.  

Premiile PIAŢA 2020

35 de companii au câştigat unul sau mai multe trofee la ediţia a 15-a a Premiilor PIAŢA. Pentru prima dată în 15 ani, Gala Premiilor PIAŢA a avut, anul acesta, un format exclusiv online. Festivitatea de premiere a câştigătorilor a fost transmisă live streaming, pe pagina de facebook PIAȚA, din studioul de filmare amenajat la NAN Events pentru ediţia a XV-a a Galei, cu tot fastul cuvenit evenimentului care recompensează performanţele sezonului în industria bunurilor de larg consum. Marele premiu pentru cel mai bun retailer a revenit în acest an  liderului din industrie - Kaufland România. Tot Kaufland și-a adjudecat și Premiul pentru cel mai bun magazin – Kaufland Colentina –, precum și Premiul pentru cea mai bună campanie CSR din industria FMCG, categoria companiilor cu peste 500 de angajați, pentru campania „Consumul excesiv de plastic dăunează grav comunității”. De asemenea, Kaufland a obținut Premiul 2 pentru creativitate în retail, pentru campania Animaterra 3 Lumea Basmelor. Marele premiu pentru cel mai bun furnizor a revenit companiei Ursus Breweries, care a dovedit că poate menține o relație strânsă de parteneriat cu retailerii chiar și în perioade critice, cum este cea a pandemiei. Ursus Breweries a mai câștigat și Premiul pentru cel mai puternic brand în categoria „Băuturi alcoolice”, cu brandul Ursus.   Unilever SCE a obținut patru premii în cadrul acestei Gale: Premiul pentru cel mai bun produs nou în categoria „Alte produse alimentare” – Magnum Ruby, Premiul pentru cea mai eficientă promoție a unui furnizor în categoria „Produse de îngrijire personală”, pentru promoția „Rexona#5000depasiacasa”, Premiul pentru cel mai puternic brand în categoria „Produse de îngrijire personală”, pentru brandul Dove și Premiul pentru cel mai puternic brand în categoria „Produse de curățare și îngrijire a locuinței” pentru brandul Dero.   Trei premii a câștigat producătorul de cosmetice Farmec, companie ce s-a remarcat prin abilitatea de a introduce în producție în regim de urgență un produs foarte căutat în această primăvară - dezinfectant. Pentru Dezinfectanții Farmec, firma clujeană a câștigat Premiul pentru cel mai bun produs nou în categoria „Produse de îngrijire personală”. În cadrul secțiunii Cea mai eficientă promoție a unui furnizor, Farmec a câștigat premiul în categoria „Produse de curățare și îngrijire a locuinței” cu promoția „Nufăr și Triumf, experții tăi în curățenie”. Premiul pentru cel mai puternic brand în categoria „Produse de îngrijire personală” a revenit brandului Gerovital, care a adunat un număr egal de voturi cu cel al brandului Dove.   Producătorul de dulciuri ETi European Food a câștigat în cadrul ediției a XV-a a Galei Premiilor PIAȚA Premiul pentru cel mai bun produs nou în categoria „Dulciuri”, cu „Extinderea gamei Dare cu napolitane neglazurate diverse sortimente”, Premiul pentru cel mai puternic brand în categoria „Dulciuri” cu brandul ETi  și  premiul 2 în secțiunea Cel mai bun partener.   În secțiunea Cel mai bun partener, premiul 1 a fost adjudecat de Coca-Cola HBC România, acceeași companie câștigând și Premiul pentru cel mai puternic brand în categoria „Băuturi nealcoolice”, cu brandul Coca-Cola.   Carrefour România și-a adjudecat premiul 1 pentru „Cel mai bun concept de magazin” cu hipermarketul Carrefour Corbeanca, același magazin câștigând și premiul 2 în secțiunea Cel mai bun magazin. Carrefour a mai câștigat și un merituos premiu 3 în secțiunea Creativitate în retail, cu conceptul „WineSquare Shop&Bar”.   În secțiunea Creativitate în retail, premiul 1 a fost câștigat de Lidl România, cu conceptul „Bucătar fără scăpare”.   În secțiunea Cel mai bun concept de magazin, unde Carrefour Corbeanca a câștigat premiul 1, locul 2 a fost adjudecat de Rewe România cu conceptul „Penny Future Store”, iar  premiul 3 a fost câștigat de un new entry în cadrul premiilor PIAȚA - Dante Internațional, cu conceptul „eMAG Băcănia online”.   Cele mai bune servicii de logistică au fost desemnate în acest an cele oferite de companiile Total Logistic (premiul 3), Macromex (premiul 2) și, pentru al doilea an consecutiv, Aquila Part Prod a fost desemnată compania cu cele mai bune servicii.   În secțiunea Cea mai bună strategie de dezvoltare a unui comerciant, electorii au desemnat rețeaua locală de retail Diana (premiul 3) și Lidl România (premiul 2). Premiul 1 în această secțiune a fost adjudecat de retailerul cu cea mai puternică expansiune - Profi Rom Food.   Campionii sezonului 2019 - 2020 în FMCG şi Food Retail au fost stabiliţi prin voturile colectate de ISRA Center Marketing Research, partener al Premiilor PIAŢA, în perioada 9 -23 octombrie, de la 583 de electori, reprezentanţi ale celor mai mari 20 de reţele comerciale şi peste 500 de magazine din retailul tradiţional – care au votat pentru candidaturile depuse de furnizori – şi de 31 de reprezentanţi ai celor mai mari companii furnizoare de produse şi servicii FMCG. Toate voturile au fost ponderate cu cota de piaţă a companiei respective, astfel încât opţiunea fiecărui elector să capete o importanţă proporţională cu cea a companiei reprezentate. Lista completă a câștigătorilor:

Premiile PIAŢA 2019

Mangerii companiilor ce au primit distincții în cadrul Galei Premiilor Piața - ediția a 14-a au transmis mesajele lor către partenerii de afaceri ce le-au oferit votul de încredere, după ridicarea premiilor în cadrul Galei ce a avut loc pe 14 noiembrie. Voturile exprimate de 594 de reprezentanţi ai retailerilor internaţionali şi locali şi ai celor mai mari 100 de companii furnizoare au decis câştigătorii Premiilor PIAŢA 2019. La ediţia a 14-a a Galei Premiilor PIAŢA desfăşurată în seara de 14 noiembrie, Profi Rom Food şi Unilever South Central Europe au primit Marele Premiu pentru Cel Mai Bun Comerciant din România, respectiv pentru Cel Mai Bun Furnizor din România. În total, 35 de companii au fost premiate, 12 dintre acestea primind mai mult de un trofeu. Lista completă a câştigătorilor celor 52 de trofee PIAŢA şi a procentajelor de vot obţinute de fiecare se găseşte la finalul acestui articol.   Unilever, companie care operează în mai multe categorii de produse alimentare şi nealimentare, a primit cel mai mare număr de premii dintre toţi candidaţii – cinci. Coca-Cola HBC, Carrefour şi Kaufland au fost premiate cu câte trei trofee, iar Macromex, Albalact, Kamis, Ursus Breweries, Cris-Tim, Profi Rom Food, Rewe România şi Lidl au reuşit „dubla”.   Ediţia 2019 a Premiilor PIAŢA a adus în galeria câştigătorilor acestor trofee trei noi companii: ETi a fost recompensată cu Premiul pentru Cel Mai Bun Produs Nou în grupa dulciuri pentru Dare (trofeu câştigat la egalitate de voturi cu Alka). Berarium Timişoara a primit Premiul pentru Cel Mai Bun Produs Nou în grupa băuturi alcoolice pentru berea Straşnic, iar Elgeka Ferfelis a câştigat Premiul III pentru Cele Mai Moderne Servicii de Distribuţie şi Logistică.   Gala Premiilor PIAŢA organizată la Biavati Events a încheiat a 14-a ediţie a competiţiei organizată de Piaţa cu susţinerea oferită de companiile şi brandurile care influenţează în cea mai mare măsură evoluţia pieţei FMCG şi food retail: Cris-Tim, Zuzu, Transavia, Fragedo, Unilever şi Artmatch au fost Parteneri Principali, ISRA Center Marketing Research a fost coordonator al procesului de vot şi Partener Principal, Oreo a fost Sweet Partner, Coca-Cola HBC România a fost Sparkling Partner, Davidoff este Coffee Partner, D+i Activation au fost Technology Partner, Penny Market, Sissi, Eisberg, ETi, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, Farmec, MPC Trade Marketing Services, Alexandrion Group, Agricola, Salbac au fost Parteneri Gold.   Lansată în 2006, competiţia Premiile PIAŢA creează cadrul în care profesioniştii din industria bunurilor de larg consum evaluează prin vot performanţele par­tenerilor de afaceri, în domeniile inovării, eficienţei, creativităţii, sustenabilităţii şi al responsabilităţii sociale, într-un cuvant, excelenţa în afaceri.   Unicitatea Premiilor PIAŢA constă în mecanismul de desemnare a câştigătorilor: comercianţii votează candidaturile depuse de furnizori (producători, importatori, distribuitori), iar furnizorii votează candidaturile depuse de retaileri, toate voturile fiind ponderate cu importanţa în piaţă a companiilor electoare. Numărul mare al secţiunilor de concurs şi al premiilor reflectă nu numai complexitatea şi competitivitatea industriei bunurilor de larg consum şi importanţa acestui domeniu în economie şi în vieţile noastre, dar şi nivelul de excelenţă atins de profesioniştii din FMCG & Food Retail.

Premiile PIAŢA 2018

Kaufland România a câştigat Marele Premiu pentru cel mai bun comerciant, iar Coca-Cola HBC România a obţinut aprecierea retailerilor şi Marele Premiu pentru cel mai bun furnizor la ediţia a XIII-a a Galei Premiilor PIAŢA ale industriei bunurilor de larg consum, desfăşurată în seara de 15 noiembrie 2018 la Biavati Events, în Bucureşti. Voturile exprimate de 694 de reprezentanţi ai retailerilor şi furnizorilor au desemnat 34 de companii care au câştigat cel puţin un trofeu la ediţia a XIII-a a Premiilor PIAŢA. Competiţia din acest an generată de Premiile PIAŢA a înregistrat un număr record de companii câştigătoare - 34 de companii au câştigat cele 50 de premii, faţă de 27 de companii care au câştigat premii în ediţia anterioară. În competiţia din acest an au fost depuse 437 de candidaturi (410 în 2017) din partea a mai mult de 100 de operatori din industria bunurilor de larg consum. Lista completă a câştigătorilor premiilor şi menţiunilor şi procentajele de voturi obţinute este publicată la finalul articolului.   Ediţia a XIII-a a Premiilor PIAŢA a fost organizată cu sprijinul celor mai importante companii şi branduri din industria bunurilor de larg consum: Selgros, Coca-Cola HBC, Unilever, Dove, Dero, Domestos, Coccolino, Delikat şi Algida, Fuchs, Albalact, Zuzu şi Fulga, ISRA Center Marketing Research şi ArtMatch sunt Parteneri Principali; Carrefour şi Bringo Smart Shopping Partners; Cris-Tim, Agricola şi Salbac, Farmec, Caroli Foods, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, MPC Trade Marketing Services sunt Parteneri Gold; PROMOAPP este Technology Partner; Mondelez, Milka, Oreo şi BelVita sunt Sweet Partners. Kaufland a mai câştigat, pe lângă Marele Premiu pentru cel mai bun comerciant din România, și premiul pentru cea mai bună campanie de responsabilizare socială din industria FMCG, precum şi două menţiuni. La categoria „Cea mai eficientă promoţie”, Kaufland a câştigat menţiunea 1 cu campania „Animaterra”, iar la categoria „Cel mai bun magazin din România”, magazinul Kaufland Barbu Văcărescu a câştigat menţiunea 1, fiind depăşit în preferinţele furnizorilor de Carrefour Colentina. La ediţia de anul trecut a Premiilor Piaţa, preferinţele furnizorilor au stabilit un clasament cu Kaufland Barbu Văcărescu pe locul 1 şi Carrefour Colentina pe următoarea poziţie, dar cu procentaje la fel de apropiate. Câștigător al Marelui Premiu pentru cel mai bun furnizor, Coca-Cola HBC şi-a adjudecat alte două premii. În categoria băuturi nealcoolice, pentru a 10-a oară în cele 13 ediţii ale competiţiei, Coca-Cola HBC câştigă premiul „Cel mai puternic brand”, iar în categoria „Cea mai eficientă promoţie”, compania a fost premiată pentru promoţia „INNA. Ambasador Coca-Cola Zero Zahăr. Zero Calorii.#ZeroDiferenţe”. Titlul de „Cel mai bun furnizor român” a revenit companiei Macromex, iar premiul pentru „Cel mai bun comerciant român” a fost adjudecat de rețeaua de retail Annabella, pentru a 6-a oară în ultimii 7 ani. „Cel mai bun partener de afaceri” a fost desemnat, la ediţia a XIII-a a Premiilor PIAŢA, compania Cris-Tim, în timp ce premiul pentru „Cea mai bună strategie de creştere a unui comerciant” a fost adjudecat de Profi Rom Food. Unilever a câştigat la această ediţie trei premii şi o menţiune, în timp ce compania Albalact a fost desemnată câştigătoare a două premii şi o menţiune, confirmând statutul de lider în categorie a brandului Zuzu şi calitatea serviciilor de logistică, premiate şi în anul anterior. Patru companii şi-au adjudecat câte două premii în palmares: Cris-Tim, Jacobs Douwe Egberts, Mondelez, Ursus Breweries. Alte trei companii - Carrefour România, Selgros Cash & Carry şi Macromex - au câştigat câte un premiu şi o menţiune la ediţia 2018 a premiilor PIAŢA. Între companiile premiate s-au mai aflat Agricola, Aquila, Auchan, Beiersdorf, Bergenbier, Caroli Foods, Covalact, Farmec, Diana, Dr. Oetker, Tererro România, FrieslandCampina, Fuchs Condimente, Heidi Chocolat, Henkel, Metro Cash &Carry, Lagardere Travel Retail, Lidl Discount, Strauss România, Transavia, Valvis Holding.

Premiile PIAŢA 2017

În cadrul Galei Premiilor PIAŢA, ediţia a XII - a 2017, au fost premiate 27 de companii. Carrefour România a câştigat Marele Premiu pentru cel mai bun comerciant, iar Coca-Cola HBC România și Unilever South Central Europe au obţinut, la egalitate de voturi, aprecierea retailerilor şi Marele Premiu pentru cel mai bun furnizor. Gala Premiilor PIAŢA a reprezentat un omagiu adus excelenţei în industria bunurilor de larg consum. Cele 51 de trofee disputate au fost atribuite pe baza voturilor exprimate de 758 de electori – 609 comercianţi independenţi, 17 manageri de achiziţii din Top 20 retaileri, 58 de directori de vânzări din Top 100 companii furnizoare şi 69 de directori de marketing din Top 100 companii din retail şi FMCG. Aceiaşi electori au evidenţiat alte câteva zeci de companii care au avut una sau mai multe candidaturi printre cele mai apreciate şi votate. Toate acestea au fost aplaudate pentru spirit novator, eficienţă, dina­mism, prestigiu, creativitate, perseverenţă, profesio­nalism. Procesul de vot a fost coordonat de ISRA Center Marketing Research, partenerul de specialitate care a asigurat securitatea şi confidenţialitatea voturilor exprimate.   Cele 51 de trofee decernate au fost adjudecate de 19 de companii furnizoare şi de opt companii din retail. Carrefour a mai câştigat, pe lângă Marele Premiu pentru cel mai bun comerciant din România, și Premiul pentru cea mai eficientă promoţie a unui comerciant cu promoţia Trolii ­Mania şi o Menţiune  pentru cel mai bun magazin din România, secţiune în care Carrefour Colentina a fost desemnat magazinul câştigător al menţiunii 1. Unilever SCE a obţinut un total de patru premii şi o menţiune. Pe lângă Marele Premiu pentru cel mai bun furnizor din România, Unilever a  câştigat două premii pentru cea mai eficientă promoție - atât în categoria produse de îngrijire personală, cât și în categoria produse de curățare și îngrijire a locuinței - și un al patrulea premiu pentru cel mai puternic brand în categoria îngrijire personală, pen­tru brandul Dove. Mențiunea a fost obținută în baza voturilor retailerilor pentru cel mai bun partener, categorie în care Coca-Cola HBC, companie cu care Unilever a împărțit în acest an Marele Premiu pentru cel mai bun furnizor, a  obținut tot mențiune. Categoria „Cel mai bun partener” a fost câștigată în acest an de  Ursus Breweries. Cel de al doilea câștigător al Marelui Premiu pentru cel mai bun furnizor – Coca-Cola HBC – a câștigat la ediția a XII - a a Premiilor Piața patru premii și Mețiunea 1 pentru cel mai bun partener. Pe lângă Marele Premiu, Coca-Cola HBC a mai câștigat premiul pentru cel mai bun produs nou în categoria băuturilor nealcoolice, cu produsul Coca-Cola Lime, premiul pentru cea mai eficientă promoție și premiul pentru cel mai puternic brand, ambele în categoria băuturilor nealcoolice. Albalact, Cris-Tim și Ursus Breweries au căștigat câte trei premii la această ediţie, în timp ce Jacobs Douwe Egberts, Mondelez, PepsiCo, Profi Rom Food și Selgros au obținut câte două premii, Kaufland a întrunit sufragiile furnizorilor pentru un premiu și o mențiune, iar Cora – România Hypermarche, Lidl și Mega Image au obținut câte o mențiune. Între companiile premiate s-au mai ­aflat Covalact, Farmec, Henkel, Agricola, Strauss, Nestle, Bergenbier, MP Băneasa, Procter&Gamble, Macromex și Marathon. Titlul de „Cel mai bun furnizor român” a revenit companiei Cris-Tim, iar premiul pentru „Cel mai bun comerciant român” a fost adjudecat de rețeaua de retail Annabella. 18 mărci ale constanţei la cel mai înalt nivel Ediţia 2017 a Galei Premiilor PIAŢA i-a adus în lumina reflectoarelor – la propriu şi la figurat - nu numai pe premianţi, ci şi pe următorii clasaţi în ordinea numărului de voturi obţinute, pe ecran fiind proiectate imagini reprezentative ale primelor 4 sau 6 candidaturi de la fiecare secţiune de premii. În acest fel, 63 de companii au beneficiat de expunere şi aplauze pentru cel puţin unul dintre proiectele cele mai bune din sezonul 2016 – 2017. Un sprijin real în acest sens au fost materialele de promovare a candidaturilor încărcate în website-ul evenimentului. Prin palmaresul multianual la Premiile PIAŢA realizat de echipele de la Unilever şi Coca-Cola, Cris-Tim, Ursus, Albalact, Carrefour, Profi şi Selgros, aceste companii arată o remarcabilă constanţă în atingerea excelenţei. Aşa cum vom observa în continuare, sunt însă şi alte companii şi branduri care an de an se situează la vârful preferinţelor partenerilor de afaceri.  În secţiunea PREMIUM a site-ului Piaţa este disponibil un studiu complet privind top candidaturi pe fiecare secţiune de concurs (cu procentajul de voturi obţinut de fiecare candidatură), precum şi un interesant Top 20 performeri ai sezonului 2016 – 2017, care ia în considerare atât trofeele, cât şi clasările în top candidaturi. Câteva concluzii relevante:   ► În primul rând, recordul: Coca-Cola a câştigat pentru a noua oară premiul pentru cel mai puternic brand de băuturi nealcoolice şi este singurul câştigător al acestui trofeu de la înfiinţarea sa, în 2009. ► Al şaptelea an consecutiv, Timişoreana este desemnată cel mai puternic brand de băuturi alcoolice. ► De şase ani, Zuzu este votat cel mai puternic brand de lactate, iar Milka şi Jacobs primesc a cincea oară consecutiv premiul pentru cel mai puternic brand de dulciuri, respectiv de cafea. ► Marele Premiu pentru cel mai bun comerciant din România revine, pentru a patra oară la rând, companiei Carrefour, după o dublă victorie a Mega Image. ► Dove obţine al patrulea an la rând premiul pentru cel mai puternic brand de îngrijire personală. ► Pentru a patra oară în ultimii cinci ani, Ariel este desemnat brandul numărul unu de produse de îngrijire a locuinţei şi de curăţare. ► Annabella câştigă al cincilea premiu pentru cel mai bun comerciant român în ultimii şase ani. ► Al patrulea an la rând, Unilever câştigă premiul pentru cea mai eficientă promoţie în grupa produse de îngrijire a locuinţei şi de curăţare. O performanţă similară înregistrează Coca-Cola pentru cel mai bun produs nou şi pentru cea mai eficientă promoţie la băuturi nealcoolice. ► 2017 este al şaselea an consecutiv în care Macromex intră în primii trei operatori de logistică şi distribuţie. ► Selgros reconfirmă premiul câştigat în 2016 şi 2015 pentru cea mai bună campanie de responsabilizare socială din industria bunurilor de larg consum cu „Sănătatea începe din farfurie”. ► Profi îşi consolidează poziţia de retailer cu cea mai bună strategie de creştere, cu al doilea premiu consecutiv, iar Kaufland repetă performanţa de a avea cel mai bun magazin din România - Kaufland Barbu Văcărescu. ► Ca şi anul trecut, Henkel obţine premiul pentru inovaţie în grupa produselor de îngrijire a locuinţei şi de curăţare. ► Albalact confirmă premiile pentru cea mai eficientă promoţie şi pentru servicii de distribuţie şi logistică. ► Agricola şi Strauss arată continuitate în organizarea celor mai eficiente promoţii la produse din carne, respectiv cafea, după victoriile de anul trecut. ► Bergenbier câştigă premiul pentru promoţie la băuturi alcoolice şi întrerupe o serie de trei victorii consecutive ale principalului său competitor, Ursus. ► După un an de „pauză”, Lay’s se întoarce în poziţia de câştigător al premiului pentru inovaţie la grupa alte produse alimentare. ► O remarcă specială pentru Băneasa, câştigătoare a premiului pentru cel mai puternic brand în grupa alte produse alimentare, prima oară laureată a Premiilor PIAŢA. Fotografii realizate de Toni Salabașe

Premiile PIAŢA 2016

Carrefour România a câştigat Marele Premiu pentru cel mai bun comerciant, iar Unilever South Central Europe a obţinut voturile retailerilor şi Marele Premiu pentru cel mai bun furnizor la editia a XI- a a Galei Premiilor PIAŢA ale industriei bunurilor de larg consum, desfăşurată în seara de 9 noiembrie 2016 la Hotel Hilton în Bucureşti.     Lista completă a câştigătorilor premiilor şi menţiunilor şi procentajele de voturi obţinute  este publicată la finalul articolului.   Pe pagina de Facebook a revistei Piata găsiţi două galerii foto cu cele mai relevante imagini din cadrul acestui eveniment: Decernarea premiilor Înainte, in timpul şi după Gala Premiilor PIAŢA   Cu cele 50 de trofee oferite în cadrul Galei Premiilor PIAŢA ediţia 2016 au fost premiate 27 de companii, din cele 380 de candidaturi înscrise în competiţie de peste 100 de companii care au dovedit încredere în performanţele proprii şi au aşteptat evaluarea din partea partenerilor de afaceri.   Pe lângă Marele Premiu pentru cel mai bun comerciant din România, Carrefour a mai câştigat premiul pentru cea mai eficientă promoţie a unui comerciant cu promoţia Star Wars Cosmic Shells şi două menţiuni, pentru cea mai bună strategie de creştere a unui comerciant şi pentru cel mai bun magazin din România, secţiune în care Carrefour Colentina a fost desemnat magazinul câştigător al menţiunii 1.   Unilever SCE a obţinut un total de cinci premii şi o menţiune. Pe lângă Marele Premiu pentru cel mai bun furnizor din România, Unilever a  câştigat două premii pentru cel mai bun produs nou, cu produsele Delikat Bulgăraşi de savoare în categoria alte produse alimentare şi Dove Advanced Hair Series în grupa produse de îngrijire personală. Promoţia Cif curăţă România, 2016 organizată de Unilever a câştigat premiul pentru cea mai eficientă promoţie în categoria produselor de curăţare şi îngrijire a locuinţei, în timp ce Dove s-a dovedit a fi cel mai puternic brand în categoria produselor de îngrijire personală, în opinia partenerilor comercianţi care au votat.   Printre marii câştigători ai ediţiei din acest an a fost înregistrată o premieră: Carmo Lact a câştigat, cu produsul Monor – Reţeta consacrată premiul pentru cel mai bun produs nou în categoria produselor lactate, întrunind 17% din voturile electorilor.   Mari câştigători ai acestei ediţii a Premiilor Piaţa au fost şi companiile Coca Cola HBC România, cu patru premii câştigate, Albalact, cu trei premii şi o menţiune şi producătorul de preparate din carne Caroli, cu două premii şi o menţiune.   Câte două premii au câştigat producătorii Cris Tim, Strauss, Mondelez, Ursus Breweries.   Retailerii şi-au adjudecat şi ei o serie importantă de premii. Astfel, Selgros Cash &Carry România a câştigat două premii, Profi Rom Food, Kaufland România şi Lidl Discount au câştigat câte un premiu şi o menţiune, iar Mega Image a câştigat două menţiuni. Nu în ultimul rând, reţeaua comercială Annabella a câştigat premiul pentru cel mai bun comerciant român.   Ediţia a XI-a a Premiilor PIAŢA a beneficiat de susţinerea unor companii şi branduri emblematice pentru industria bunurior de larg consum din România: parteneri principali fiind Carrefour, Selgros Cash & Carry, Albalact, Zuzu, Unilever, Rama, Delma, Algida, Delikat, Dove, Dero, Coccolino, Domestos, Farmec, Coca-Cola HBC Romania şi ISRA Center Marketing Research – partener de specialitate, coordonator al procesului de vot. Parteneri gold ai Premiilor PIATA au fost Caroli Foods, Cris-Tim, Agricola, Salbac, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, MPC Marketing Group, iar partenerii media RisCo, eFIN, IQads şi Smark.

Premiile PIAŢA 2015

In prezenta a peste 150 de personalitati ale industriei bunurilor de larg consum, a zecea editie a Galei Premiilor PIATA a fost o celebrare a excelentei in toate formele ei: inovatie, eficienta, creativitate, dinamism, perseverenta, inteligenta, seriozitate, rigoare, profesionalism. Cele 50 de trofee decernate in seara de 5 noiembrie au rasplatit 32 de companii, dar Gala PIATA a elogiat, de asemenea, forta creatoare si eforturile tuturor echipelor care au candidat, animate fiind de spiritul de competitie in lipsa caruia ar fi dificil de imaginat performanta.    Voturile exprimate de cei aproape 800 de electori care au votat – reprezentantii departamentelor de achizitii/vanzari si marketing – au determinat atribuirea premiilor si mentiunilor catre 24 de companii furnizoare si opt companii de retail, detaliate in tabelul alaturat. Este un numar semnificativ mai ridicat decat cel din 2014 (cand 24 de companii au fost premiate), ceea ce poate fi interpretat ca o crestere a valorii de ansamblu a industriei FMCG. Privind din perspectiva numarului de trofee castigate, trei companii se detaseaza: Unilever, Coca-Cola HBC si Carrefour.  Cu cinci premii castigate (inclusiv Marele Premiu pentru cel mai bun furnizor din Romania), Unilever are cel mai bun palmares dintre participantii la editia a zecea a Premiilor PIATA. Desigur, compania beneficiaza de avantajul de a fi activa in patru din cele noua grupe de produse pentru care sunt premiati furnizorii, insa performanta este una deosebita, mai ales ca a fost completata de situarea intre primele patru a multor altor candidaturi depuse de aceasta companie. De-a lungul anilor, Coca-Cola HBC Romania si Carrefour s-au situat permanent printre protagonistii competitiei. La editia a zecea, ambele au primit cate trei premii si o mentiune – masura a excelentei de care dau dovada aceste companii.        Editia 2015 a Premiilor PIATA a reconfirmat statutul de lider al unor companii si branduri, prin continuitatea cu rezultatele editiilor anterioare. Coca-Cola a castigat la toate editiile de pana acum trofeul pentru cel mai puternic brand de bauturi nealcoolice, atribuit incepand cu 2009. Voturile retailerilor au desemnat Albalact, pentru a patra oara consecutiv, cel mai bun furnizor roman. Tot de patru ani, Zuzu castiga continuu titlul de cel mai puternic brand de lactate. Jacobs este brandul de cafea cel mai puternic in ultimii trei ani, adica de la separarea cafelei si a dulciurilor in doua grupe distinse cu premii diferite. De asemenea, Milka isi reafirma suprematia intre brandurile de dulciuri, la fel ca in precedentii trei ani. Timisoreana detine de cinci ani titlul de cel mai puternic brand de bauturi alcoolice. In ultimii patru ani, Macromex  s-a situat de fiecare data intre primii trei distribuitori si operatori de logistica, fiind castigatorul ultimelor doua editii. La aceeasi sectiune de premii, FM dovedeste constanta la nivel inalt, fiind pe podium de fiecare data in ultimii trei ani.    Premiul pentru cea mai buna stra­tegie de crestere a unui comerciant a fost instituit in 2013 si a fost castigat la toate cele trei editii de pana acum de Mega Image. Hypermarketul Carrefour Baneasa (Feeria) a fost desemnat cel mai bun magazin din Romania, ca si anul trecut, cand acest premiu a fost introdus in competitie. Unilever a fost reconfirmat de catre retaileri cu titlul de cel mai bun partener castigat si anul trecut, la prima editie in care a fost acordat acest premiu. Dupa ce anul trecut Toortitzi primea premul pentru cel mai bun produs nou in grupa alte produse alimentare, la editia din acest an a obtinut titlul de cel mai puternic brand in respectiva grupa de produse.    Editia a zecea a Premiilor PIATA a adus si doua schimbari notabile. Dupa ce a castigat la toate cele noua editii anterioare Marele Premiu pentru cel mai bun furnizor, Coca-Cola HBC a obtinut in acest an mai putine voturi decat Unilever, o companie care opereaza in mai multe categorii de produse alimentare si nealimentare. Lantul de supermarketuri Annabella a fost considerat cel mai bun comerciant roman in 2012, 2013 si 2014, insa in acest an a fost preferat Unicarm, reteaua originara din Satu Mare si care s-a dezvoltat preponderent in Transilvania.    In final, doua precizari legate de doua rezultate aparent ciudate. Din cele 9 candidaturi la premiul pen­tru cel mai bun produs nou in grupa cafea, a castigat Doncafe Fresh, un articol cu o distributie foarte limi­tata in retail. Faptul ca produsul a obtinut o treime din numarul total de voturi exprimate arata ca s-a votat in baza unei perceptii mai largi despre noutatile aduse pe piata de Strauss Romania, in contextul in care produsele contracandidate nu au fost chiar exceptionale. Desi a fost retras de pe piata, brandul Danone ­Nutriday persista in memoria colectiva si a reusit sa stranga 13% din voturile exprimate pentru cel mai puternic brand de lactate. Evident, acest procentaj da, de fapt, masura preferintei retai­lerilor pentru brandul Danone.