Premiile PIATA, editia a XIV-a, 2019

INTRA IN COMPETITIA PENTRU PREMIILE PIATA !

52 de trofee pentru performantele sezonului 2018-2019 in industria bunurilor de larg consum

Piata, platforma de comunicare B2B operata de compania Piata Trade Services, organizeaza editia a XIV-a a Premiilor PIATA ale industriei bunurilor de larg consum, competitia in care cele mai bune echipe din FMCG sunt desemnate prin voturile partenerilor de afaceri: retailerii voteaza pentru atribuirea premiilor destinate producatorilor si distribuitorilor, in timp ce producatorii si distribuitorii voteaza pentru desemnarea castigatorilor trofeelor destinate comerciantilor.
Pentru a onora performantele din sectorul economic cu cea mai intensa concurenta si cu cele mai consistente investitii de efort, inteligenta si pasiune, dar si cu cei mai multi beneficiari finali – populatia României -, Premiile PIATA ofera un cadru de apreciere deschis tuturor candidatilor care sunt convinsi de valoarea muncii lor si care accepta sa se supuna evaluarii de catre comunitatea de afaceri in demersul acesteia de a-si desemna campionii. Un numar de 52 de trofee – 2 Mari Premii, 50 de Premii – sunt pregatite a fi acordate candidaturilor cu cele mai multe voturi din partea operatorilor din industria bunurilor de larg consum.

Sectiunile de premii si criteriile de departajare a candidaturilor

Sectiunea I – Premiul pentru cel mai bun PRODUS NOU – 9 premii corespunzatoare celor 9 grupe de produse (descrise mai jos) – se adreseaza produselor noi sau innoite lansate / relansate pe piata romaneasca in perioada 1 iulie 2018 – 30 iunie 2019 si care s-au remarcat prin cifra de vanzari realizata:

1. Grupa produse din carne
2. Grupa produse lactate
3. Grupa cafea
4. Grupa dulciuri
5. Grupa alte produse alimentare
6. Grupa produse de ingrijire personala
7. Grupa produse de ingrijire a locuintei si de curatare
8. Grupa bauturi alcoolice
9. Grupa bauturi nealcoolice

Sectiunea II – Premiul pentru cea mai eficienta PROMOTIE A UNUI FURNIZOR – 9 premii corespunzatoare celor 9 grupe de produse – se adreseaza promotiilor organizate de furnizorii de bunuri de larg consum, care au inceput in perioada 1 iulie 2018 – 30 iunie 2019 si care s-au remarcat prin cresterea de vanzari pe care au determinat-o:

1. Grupa produse din carne
2. Grupa produse lactate
3. Grupa cafea
4. Grupa dulciuri
5. Grupa alte produse alimentare
6. Grupa produse de ingrijire personala
7. Grupa produse de ingrijire a locuintei si de curatare
8. Grupa bauturi alcoolice
9. Grupa bauturi nealcoolice

Sectiunea III – Premiul pentru cel mai puternic BRAND – 9 premii corespunzatoare celor 9 grupe de produse – se adreseaza tuturor brandurilor de produse existente pe piata romaneasca anterior datei de 30 iunie 2019 si care s-au remarcat prin nivelul vanzarilor, prin marja de profit adusa comerciantilor si prin loialitatea indusa consumatorilor:

1. Grupa produse din carne
2. Grupa produse lactate
3. Grupa cafea
4. Grupa dulciuri
5. Grupa alte produse alimentare
6. Grupa produse de ingrijire personala
7. Grupa produse de ingrijire a locuintei si de curatare
8. Grupa bauturi alcoolice
9. Grupa bauturi nealcoolice

Sectiunea IV – Premiul pentru cel mai bun PARTENER – premiul 1, premiul 2 si premiul 3 – se adreseaza furnizorilor care s-au remarcat in mod deosebit, in perioada 1 iulie 2018 – 30 iunie 2019, prin atitudinea proactiva si prin modul de raspuns la initiativele retailerilor in directia dezvoltarii consumatorilor.

Sectiunea V – Premiul pentru cele mai moderne servicii de DISTRIBUTIE SI LOGISTICA – premiul 1, premiul 2 si premiul 3 – se adreseaza companiilor de specialitate si diviziilor de resort ale companiilor furnizoare care s-au remarcat prin calitatea serviciilor de distributie si logistica prestate in perioada 1 iulie 2018 – 30 iunie 2019.

Sectiunea VI – Premiul pentru cea mai buna STRATEGIE DE DEZVOLTARE a unui comerciant – premiul 1, premiul 2 si premiul 3 – se adreseaza companiilor care opereaza magazine cu autoservire si care, in perioada 1 iulie 2018 – 30 iunie 2019, au desfasurat actiuni eficiente pentru: dezvoltarea retelei proprii (cresterea numarului de puncte de vanzare, remodelarea celor existente); dezvoltarea serviciilor online si in-store; digitalizarea vanzarilor; atragerea si fidelizarea cumparatorilor; cresterea indicatorului incasari / punct de vanzare.

Sectiunea VII – Premiul pentru cea mai buna EXPERIENTA DE CUMPARARE creata de un comerciant la nivelul retelei de magazine – premiul 1, premiul 2 si premiul 3 – se adreseaza operatorilor magazinelor cu autoservire care, in perioada 1 iulie 2018 – 30 iunie 2019, au creat la nivelul intregii retele de magazine / la nivelul uneia din retelele operate o experienta de cumparare memorabila prin: gama de servicii in-store, diversitatea ofertei de produse, disponibilitatea la raft a produselor, semnalizarea in-store, ambianţa din magazine, check out-ul.
ATENTIE: premiul nu se adreseaza unor actiuni singulare sau realizate ocazional într-un singur magazin sau într-un număr reduse de magazine, ci vizeaza experienta de cumparare creata pe o baza permanenta la nivelul intregii retele si care, din acest motiv, este caracteristica acelei retele.

Sectiunea VIII – Premiul pentru cel mai bun CONCEPT DE MAGAZIN – premiul 1, premiul 2 si premiul 3 – porneste de la ideea ca un retailer poate opera cu mai multe concepte de magazin si chiar in interiorul aceleiasi retele comerciale pot coexista mai multe concepte de magazin. Premiul recompenseaza conceptul comercial cel mai modern si mai bine adaptat cerintelor consumatorilor, asa cum reiese din analiza traficului si vanzarilor din perioada 1 iulie 2018 – 30 iunie 2019 ale magazinului (magazinelor) care opereaza sub respectivul concept.

Sectiunea IX – Premiul pentru cel mai bun MAGAZIN din Romania – premiul 1, premiul 2 si premiul 3 – recompenseaza magazinul (unitatea) cel mai bine apreciat pentru serviciile, initiativele sale locale si parteneriatele cu furnizorii din perioada 1 iulie 2018 – 30 iunie 2019, care au avut ca scop final optimizarea raspunsului magazinului la nevoile consumatorilor.

Sectiunea X – Premiul pentru CREATIVITATE IN RETAIL – premiul 1, premiul 2 si premiul 3 – recompenseaza retailerul care a desfasurat cea mai buna campanie instore sau online din punct de vedere al creativitatii si al eficientei in atragerea si fidelizarea consumatorilor, campanie inceputa in perioada 1 iulie 2018 – 30 iunie 2019.

Sectiunea XI – Premiul pentru cea mai buna CAMPANIE DE RESPONSABILITATE SOCIALA CORPORATIVA din industria FMCG – doua premii, corespunzatoare celor doua segmente de companii: cu pana la 500 de angajati si, respectiv, cu minim 500 de angajati – se adreseaza companiilor din FMCG implicate in campanii de responsabilitate sociala corporativa care au inceput in perioada 1 iulie 2018 – 30 iunie 2019 si care s-au remarcat prin gradul ridicat de transparenta fata de stakeholderi (persoane si grupuri implicate / vizate) si prin gradul de sustenabilitate (cat de adecvate sunt obiectivele campaniei la impactul pe care compania il are asupra stakeholderilor si asupra mediului).

Sectiunea XII – Marele Premiu pentru cel mai bun FURNIZOR – se adreseaza producatorilor si importatorilor de bunuri de larg consum care s-au remarcat in perioada 1 iulie 2018 – 30 iunie 2019 prin pachetul optim oferit: portofoliul de branduri si produse, servicii de distributie si promovarea produselor.

Sectiunea XIII – Marele Premiu pentru cel mai bun COMERCIANT – se adreseaza operatorilor de magazine cu autoservire (mini / super / hypermarket, cash & carry, discounter, drogherie) si / sau magazin online / marketplace cel mai bine apreciati in perioada 1 iulie 2018 – 30 iunie 2019 din punct de vedere al politicii de listare, pachetului de servicii oferite furnizorilor si al cifrei de afaceri.

Descrierea grupelor de produse implicate in Sectiunile I, II si III

1. Grupa produse din carne: cuprinde toate articolele care au ca ingredient definitoriu carnea; include conservele din carne, pestele si preparatele din peste.
2. Grupa produse lactate: cuprinde toate articolele care au ca ingredient definitoriu laptele; include branzeturi, deserturi pe baza de lapte, lapte pentru cafea.
3. Grupa cafea: include toate produsele care inglobeaza cafea ca ingredient definitoriu.
4. Grupa dulciuri: cuprinde ciocolata, napolitane, biscuiti dulci, croissante, miniprajituri, guma de mestecat, drajeuri, bomboane etc..
5. Grupa alte produse alimentare: cuprinde toate articolele alimentare care nu sunt incluse in grupele precedente; include inghetata, conserve de legume si de fructe, snacksuri, condimente, sosuri, paste fainoase, ceai, produse de panificatie etc.
6. Grupa produse de ingrijire personala: cuprinde toate articolele destinate igienei si ingrijirii personale.
7. Grupa produse de ingrijire a locuintei si de curatare: include detergentii de rufe si de vase, balsamul de rufe, produsele anticalcar, odorizantele de interior, produsele de curatare si intretinere a suprafetelor din sticla, ceramica, metal, lemn, textile.
8. Grupa bauturi alcoolice: cuprinde toate bauturile care contin alcool.
9. Grupa bauturi nealcoolice: cuprinde toate bauturile care nu contin alcool, inclusiv bere fara alcool, cu exceptia bauturilor pe baza de cafea (incluse in grupa a treia, cafea si dulciuri).

Programul concursului

15 iulie – 2 septembrie 2019: perioada depunerii candidaturilor si a nominalizarii candidaturilor de catre Comisia de Nominalizare. Candidaturile sunt verificate din punctul de vedere al datelor de identificare a candidatului si al incadrarii candidaturii in datele calendaristice de referinta. Candidaturile valide sunt afisate pe siteul www.premiilepiata.ro, intr-o pagina dedicata.
3 – 20 septembrie 2019: intocmirea buletinelor electronice de vot de catre ISRA Center; inscrierea candidaturilor validate in buletinele de vot; realizarea websiteului special al ISRA pentru votarea candidaturilor.
23 septembrie – 21 octombrie 2019: perioada votarii (comerciantii voteaza pentru desemnarea furnizorilor si a distribuitorilor castigatori; producatorii si distribuitorii voteaza pentru desemnarea comerciantilor castigatori). Fiecare votant primeste un singur buletin de vot din partea ISRA; fiecare votant votant voteaza o singura candidatura la fiecare categorie de premiu; fiecare votant dispune de un numar de voturi proportional cu importanta sa in segmentul in care activeaza (segmentul furnizorilor, respectiv segmentul comerciantilor).
22 – 31 octombrie 2019: numararea voturilor primite de fiecare candidatura si stabilirea castigatorilor pe baza numarului cel mai mare de voturi obtinute, tinandu-se cont de numarul de voturi alocat fiecarui votant.
1 – 11 noiembrie 2019: inscriptionarea celor 52 de trofee cu numele castigatorilor
14 noiembrie 2019: Gala Premiilor PIATA ale industriei bunurilor de larg consum – festivitatea de premiere a castigatorilor celei de-a XIV-a editii.

Candidaturile

Cum se depun candidaturile
Incepand din data de 15 iulie 2019, candidaturile se depun online, pe siteul concursului Premiile Piata (www.premiilepiata.ro), completand formularele de depunere a candidaturii disponibile in pagina Depunere candidaturi. Candidaturile pot fi insotite de documente in sprijinul candidaturii, la alegerea companiei candidat. Aceste documente pot fi de format foto, video (dimensiuni limitate conform precizarilor din pagina cu formularele de candidaturi), audio, text. Companiile candidat pot solicita organizatorului oricand pana la data limita pentru depunerea candidaturilor (2 septembrie 2019, inclusiv) afisarea, modificarea sau eliminarea documentelor in sprijinul unei candidaturi.

Cine poate depune o candidatura
Oricare producator, importator, distribuitor sau comerciant, dupa caz, ale carui produse si / sau servicii indeplinesc conditiile mentionate in paragrafele anterioare.

Cine poate nominaliza o candidatura
Membrii Comisiei de Nominalizari au dreptul sa propuna candidaturi la oricare dintre sectiunile Premiilor PIATA.
Comisia de Nominalizari este constituita de organizator si are ca membri renumiti specialisti din agentii de advertising, marketing, branding si research, precum si jurnalisti specializati in industria bunurilor de larg consum.

Cate candidaturi poate avea o companie
Orice companie poate avea un numar nelimitat de candidaturi. Fiecare candidatura valida va fi inscrisa pe buletinele de vot si va fi votata separat. In desemnarea castigatorilor nu se cumuleaza numarul de voturi primite de un candidat pentru toate candidaturile depuse, ci se iau in considerare doar voturile primite pentru fiecare candidatura. Candidatura care primeste cele mai multe voturi este castigatoare.

Procesul de vot si desemnarea castigatorilor premiilor si mentiunilor

ISRA Center coordonează întregul proces de votare: distribuirea buletinelor de vot, construirea websiteului pentru votare, preluarea buletinelor cu voturile exprimate, centralizarea voturilor şi calcularea numărului de voturi primite de fiecare candidatură.
ISRA Center va pastra deplina confidentialitate asupra voturilor exprimate.

Desemnarea castigatorilor
Laureatii sectiunilor:

Cel mai bun produs nou (Sectiunea I)
Cea mai eficienta promotie a unui furnizor (Sectiunea II)
Cel mai puternic brand (Sectiunea III)
Cel mai bun partener (Sectiunea IV)
Cele mai moderne servicii de distributie si logistica (Sectiunea V)
Marele Premiu pentru cel mai bun furnizor (Sectiunea XII)

vor fi desemnati, exclusiv din randul candidaturilor valide, prin voturile exprimate de responsabilii cu achizitiile ai comerciantilor care:
a) fac parte din Top 20 comercianti romani dupa cifra de afaceri pe anul 2018;
b) fac parte din esantionul reprezentativ pentru comertul cu amanuntul de bunuri de larg consum din localitatile cu peste 50.000 de locuitori, care cuprinde 717 magazine, esantion format de organizator.

Numarul de voturi de care dispune fiecare comerciant este proportional cu cota sa de piata, asa cum este calculata de organizator pentru comerciantii din grupa a), respectiv este proportional cu cota de piata medie a unui comerciant din cadrul esantionului b), corespunzator cotei de piata totale a comerciantilor din afara Top 20.

Laureatii sectiunilor:

Cea mai buna strategie de dezvoltare a unui comerciant (Sectiunea VI)
Cea mai buna experienta de cumparare (Sectiunea VII)
Cel mai bun concept de magazin (Sectiunea VIII)
Cel mai bun magazin din Romania (Sectiunea IX)
Premiul pentru creativitate in retail (Sectiunea X)
Marele Premiu pentru cel mai bun comerciant (Sectiunea XIII)

vor fi desemnati, exclusiv din randul candidaturilor valide, prin votul directorilor de vanzari din cele mai mari 100 de companii furnizoare de bunuri de larg consum, dupa cifra de afaceri pe anul 2018. Numarul de voturi de care dispune fiecare furnizor este proportional cu cota sa din totalul celor 100 de furnizori, asa cum este calculata de organizator.

Laureatul sectiunii

Cea mai buna campanie de responsabilitate sociala corporativa din industrria FMCG (Sectiunea XI)
va fi desemnat, exclusiv din randul candidaturilor valide, prin votul directorilor de marketing din cele mai mari 100 de companii din industria bunurilor de larg consum (furnizori si comercianti) dupa cifra de afaceri pe 2018. Fiecare votant dispune de un numar de voturi proportional cu cota companiei pe care o reprezinta in ansamblul celor 100 de companii.